CatalanEspañol (spanish formal Internacional)French (Fr)English (United Kingdom)
30/10/12 Premi internacional de recerca

PREMI METEOR

Un projecte de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química (ETSEQ) de la Universitat Rovira i Virgili ha guanyat un premi internacional de recerca. El professor Ricard García i Valls ha coordinat el projecte, anomenat IMPULSE.

S’hi van presentar més de 900 propostes però ha estat distingit com la millor aplicació industrial desenvolupada al continent en els darrers 12 anys.
El guardó ha recaigut en el programa IMPULSE. L’ETSEQ de la Rovira i Virgili ha estat un dels 18 grups investigadors i de recerca que hi ha pres part des de l’any 2004.
El projecte ha consistit en la recerca de noves maneres de produir compostos químics i farmacèutics a aplicar en un futur proper per la indústria europea.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de Tarragona ha aportat la generació de microcàpsules, uns elements minúsculs amb múltiples aplicacions en el dia a dia. Per exemple, es busca que aquestes petites càpsules es puguin adherir a les fibres tèxtils i que el perfum del detergent que contenen al seu interior s’expandeixi a poc a poc de manera que la roba faci bona olor durant uns quants dies. Ho ha explicat a Tarragona Ràdio el professor que ha coordinat el projecte IMPULSE, Ricard Garcia Valls.

L’objectiu és que les empreses acabin adoptant aquestes noves maneres de produir, més netes i que aporten un valor afegit als productes finals que generen.

Escolta-ho : Download Embed Embed this video on your site

Disseny de la pàgina web : Claude Garcia